Assassin´s Creed - film

Herný film Assassin´s Creed bol nakrútený podľa úspešnej série videohier spoločnosti Ubisoft Entertainment, francúzskeho vývojára a vydavateľa videohier. Historická videohra patrí k veľkým fenoménom a ten si potom zažiadal aj filmové spracovanie!


Hlavnú rolu v Assassin´s Creed získal írsko-nemecký herec Michael Fassbender. V dobrodružnej snímke si vlastne zahral dvojrolu, postavu Calluma Lyncha v súčasnosti a postavu Aguilara ako jeho o niekoľko storočí staršieho predchodcu. Michael Fasbender paradoxne, hru Assassin´s Creed do toho času nehral. No ambicióznemu Fassymu to nedalo. Vďaka novej a lákavej úlohe chcel zase napredovať. Najprv si „odmakal“ prácu v hernom svete, nakoľko sa chcel poriadne vžiť do deja a postáv. A na filmovom placi sa počas nakrúcania naučil niekoľko zaujímavých chmatov a pohybov. Veľa kaskadérskych kúskov musel robiť totiž sám! Pre odhodlaného herca to všetko bolo samozrejme iba plus, keďže podľa jeho slov „rád posúva hranice protagonistov, ktorých hrá“.
Režisérske kreslo získal Austrálsky rodák Justin Kurzel (taktiež scenárista a výtvarník), ktorého účasť si Fassbender žiadal a aj úspešne presadil! Rovnako aj pre režiséra išlo o výzvu. Jednalo sa totiž o Kurzelov prvý veľkorozpočtový trikový film.

Assassins
 

Do úlohy zanietenej vedkyne Sofie Rikkinovej si dvojka Fassbender a Kurzel pozvali francúzsku herečku a držiteľku Oscara, Marion Cotillard. Pozvanie bolo jednoznačné, pretože Cotillard, ako možno poniektorí viete, s Fassbenderom nehrala prvýkrát. Tvorili manželský pár vo filme Macbeth. Účinkovať v novom filmovom projekte po boku so starými známymi bola pre ňu neodolateľná ponuka aj výzva! Od prvej spolupráce z čias Macbetha k nim cítila silnú dôveru a práca na úplne odlišnom projekte, ako sa sama vyjadrila, bola pre ňu veľmi vzrušujúca. Zostavu doplnili uznávaní herci ako Brendan Gleeson a Jeremy Irons.


Keďže Assassin’s Creed je populárna videoherná séria, viacerí fanúšikovia počítajú s tým, že spravidla nie je ľahké úspešne spracovať počítačové hry na filmy. Zodpovední tvorcovia sa snažili vytvoriť kvalitný film. Kedy by to ale nemuselo fungovať? Ak by chceli samotnú hru „okopírovať“ na plátno. Do filmu preto vniesli nových hrdinov, zbytočné odkazy na hlavné herné udalosti a postavy nechali napokoji a pozmenili pár vecí. Pozitívnym vkladom do scenára bolo mechanické rameno Animus, ktoré napodobňuje pohyby Fassbendera. Rameno mu pomocou revolučnej techniky odomyká dávne genetické spomienky. Možno by sa čakalo, že hlavná postava bude sedieť a mĺkvo rozjímajúc v kresle, podobne ako tomu býva v iných filmoch. No hrdina sa pohybuje voľným priestorom a v súlade s pohybmi z genetickej spomienky jeho predka z „nedávneho“ 15. storočia assasína Aquilara de Nerha. Animus si oproti videohrám prešiel výraznou vizuálnou premenou. Scény s ramenom dodali snímke istú dynamiku aj drsnosť.

 assassins-creed-2010-3723.0.0

Aká je ďalšia zaujímavosť? Hoci je herný film plný digitálnych trikov, diváci môžu vidieť reálnu akčnú scénu! Tvorcovia sa nespoliehali na umelovytvorené triky a pre film vytvorili unikátny voľný pád. Jedná sa o záber so skokom dôvery. Za posledných 35 rokov bol zrovna uskutočnený vo filme Assassin´s Creed jeden z najvyšších kaskadérskych pádov! Najprv bolo potrebné pád načasovať, prvý skok bol z výšky 20 metrov, ktorý sa postupne zvyšoval. Unikátny zoskok patril špičkovému kaskadérovi Damianovi Waltersovi. Tomuto britskému chlapíkovi vďačíme za zimomriavky a odvážne predvedenie voľného pádu z výšky 38 metrov!


Premiéra filmového Assassin´s Creed sa konala v decembri 2016 a nebudeme klamať, že očakávaná filmová adaptácia sa dočkala len samých kladných recenzií. Napriek všetkému sa fanúšikovia hry a diváci môžu tešiť na ďalší pokus. Netflix s Ubisoftom v októbri 2020 oznámili spoločnú prípravu na seriáli. „Sme nadšení, že môžeme spolu s Netflixom vytvoriť tento seriál a tešíme sa na vytvorenie novej ságy v univerze Assassin's Creed.“ Žeby bolo spojenie síl Ubisoftu s Netflixom vytvoriť niekoľkodielny seriál namiesto filmu lepšou voľbou? Necháme sa teda prekvapiť :)